dijous, 7 de juny del 2018

SEGON PREMI POESIA 2n CICLE

AUTORA: SASHA COLOMÉ 


FÚRIA


Obro els ulls al món,
veig la meva mare,
també em miren uns humans
que m’ofereixen les seves mans.


Les meves primeres passes amb la mare,
al camp troto al seu costat,
troto i galopo
i quedo tot cansat i esgotat.

Tot va canviant, el meu pelatge s’esfuma,
vaig creixent,
vaig corrent
i amics nous vaig coneixent.

Em volen ensinistrar,
Un munt de barres i corretges em volen col·locar,
És molt desagradable,
Però gràcies a la civada es fa suportable.

Unes sabates de ferro em posen
i me’n vaig a passejar,
camino amb dificultat
però em començo a acostumar.

El meu amo i jo galopem,
galopem com un de sol,
junts emprenem el vol
i del món ens oblidem.

Haig de canviar d’amo i estable,
sembla gent amable.
he vist una euga presumida
que em fa l’ullet però m’intimida.

Soc feliç, he trobat l’amor,
es diu Gínger i és esplèndida.
He conegut l’amistat d’un humà
i un gran vincle s’ha creat.

Ara ens han de separar,
estimada Gínger, on aniràs a parar?
La tristesa em pesa,
però els records em fan viure.

El nou amo és cruel,
solament pensa en si mateix,
em fa córrer sense parar
i la ferradura em fa marxar.

Són dies de tristesa,
La soledat es fa feixuga,
Els dies passen lents
I mica en mica les forces vaig perdent.

Però què veig...?
Ets tu Gínger?
És possible que els meus somnis s’hagin fet realitat?
Soc feliç novament al teu costat.

Torno allà on vaig ser feliç,
on vaig conèixer l’amistat
i l’amor al teu costat.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada