dimarts, 15 de març del 2016

PREMIS SANT JORDI 2015

Continuem publicant els premis Sant Jordi del curs passat. Llegiu el segon premi de poesia de 1r i 2n d'ESO. Per cert, aviat es publicaran les bases per als premis d'enguany!

LA FOSCOR DE LA MENT

Jo no sóc com la resta
sóc aquell que no encaixa enlloc,
tothom aquí em detesta
per això m'amago dins un clot.

Podria ser com els altres
algú amb una gran vida social,
però estic millor amb les rates
que no et molesten ni et fan mal.

Tot i la meva discreció
em vénen a visitar,
i jo tot ple d'excitació
el pas no els puc negar.

Vénen persones amb grans somriures
dient que volen ajudar-me,
jo els ajudo a ells a ser lliures
apagant-los la llum fins acabar saciant-me.

Un líquid vermell i fluid
em taca mans, braços i cames,
mentre que al meu gran amic
la vida se li apaga com les flames.

Una rutina que es repeteix
la meva set no s'acaba,
un cruel desig em consumeix
i impaciència mai faltava.

Creieu que sabeu qui sóc
però la ignorància encega
vosaltres em coneixeu poc
i el meu saber batega.

Sóc més a prop del que penseu
en un raconet concretament,
ja sé que no us ho imagineu
però jo soc dins la vostra ment.

Cap ésser em pot eliminar
estic arraconat dins la foscor,
la naturalesa humana em va crear
per consumir les persones en l'amargor.

Potser ara no em veieu
potser tampoc em sentiu,
però si no vigileu
el costat fosc tornarà a ser viu.
 
Aina Ábalo Franch
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada