dilluns, 10 d’octubre del 2016

PREMIS SANT JORDI 2016

El segon premi de poesia de Batxillerat el va guanyar, el curs passat. l'Anna Stanton, que ara ja està a segon. Emocionem-nos amb aquest cant a la llibertat i tots els valors que porta associats. Enhorabona, Anna!




AMIGA LLIBERTAT

Quan les ales ja se’m trenquin
i em trobi tan cansat,
quan el vent s’apaivagui
tornaré al seu costat.

Jo no parlo d’una dona,
familiar, amic o amat.
Busco el meu company de vida,
la dolça llibertat.

Em desfaig de les cadenes
d’aquest món accelerat.
De què serveix aquesta cursa
per a aquell que ja ha guanyat?

Xiuxiueja idees noves
la meva amiga llibertat:
Alegria, pau, natura
força, riure i igualtat.

Ai quin món el que t’inventes!
Ai quin món tan ideal!
Cal seguir imaginant-lo
fins que arribi a ser real.

Si la gent obrís els ulls,
si cresqués la germandat,
faríem un camí nou
deixant enrere el passat.

Que els diners a mi no m’omplen
jo, tan ric i vell i sol.
Però aquells joves que ara lluiten
construiran un món millor.

Que les ales poden créixer
amb els crits per la igualtat.
Caminem tot sols i lliures,
jo i l’amiga llibertat. 

Anna Stanton (1r BTX A)
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada