dilluns, 20 de maig del 2019


SEGON PREMI POESIA BATXILLERAT

AUTOR: ORIOL PÉREZ




Versos d’amagatotis sota un pupitre

Sospito que suposes
que els versos parlaran de tu,
perquè, per a mi, la poesia
és una gàbia oberta
d’on no puc escapar.

Rebotaven lliçons apreses
esperant el lloc oportú.
Veient que la boca s’obria
i la mà m’estava desperta,
no les vaig poder oblidar.

En una gran espiral d’històries
que m’he cregut i m’han fet creure
em sento atrapat
i em vull despullar memòries
i un tros de dignitat.

La goma se’m va fent petita
però no el puc pas esborrar.
No aconsegueixo treure
aquest passat que no m’estima
però que jo m’intento estimar.

Estic cansat que em comparin,
sigui per bé o per mal,
perquè entre sinècdoque i far
perdo el nord i la barca
i tothom rep un cop de pal.

Suposo que sospites
que no he acabat parlant de tu
perquè, per a mi, la poesia
deixa una bona marca
i és un tren que porta ben lluny.

Cinc minuts i tornem a casa
i així, demà, recomençar,
tot i que la nostra química
no es pot
estudiar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada